Få bedre kontroll på selskapets timeliste
Våre systemer for timeregistrering og ressursplanlegging er fleksible og funksjonsrike. Få kontroll på timene med verktøy fra Visma.
Headline that describes
Giving you a starting point for your own web page
We help you establish your brand.
Vi effektiviserer dine arbeidsprosesser
Med våre løsninger for ressursplanlegging får du funksjonaliteten du trenger for automatiserer de kompliserte prosessene. Effekten er reduserte kostnader og høyere datakvalitet, med mindre manuelt arbeid.
Timeregistrering gjort enkelt
Timefangst som tar hensyn til blant annet tillegg, overtid, ferie, fravær, fleksitid, akkord og reisetid gjør det mulig for virksomheten å holde kontroll på ressursbruken. Med våre løsninger får du en helautomatisk prosess som sikrer effektive rutiner for både medarbeider og leder.
Løsningene tilrettelegger for automatisk utfylling av timelister og enkel godkjenning for den ansatte. Via web eller app kan den ansatte få jobben gjort hvor som helst og når som helst. I tillegg har den ansatte tilgang til egen ansattportal hvor vedkommende til en hver tid finner oppdatert informasjon om eget arbeidsforhold. Dette gjør det enkelt holde oversikt over arbeidsvakter, fleksitid, registrerte timer, fraværsregistrering, overtid og timekonto.
Sømløst integrert med lønnssystemet
Våre systemer kan integreres med de fleste systemer innenfor lønn og HR. Med gode integrasjoner på plass holder det at timeunderlaget godkjennes av leder før det automatisk overføres til lønnssystemet. Prosessen minimerer feilkilder og sikrer kostnadsbesparelser for virksomheten.
Timeliste som datagrunnlag
Våre løsninger tilbyr styringsverktøy som gjør det enkelt å sette opp skreddersydde rapporter. Det kan f.eks. dreie seg om analyse av utvikling i timeforbruk fra et år til et annet, sykefravær på tvers av avdelinger eller utviklingen i kostnader per time for en spesifikk avdeling fra et år til et annet. Mulighetene er uendelige.
I tillegg kan du få nødvendig innsikt i form av økonomiske prognoser. Slik kan virksomheten sikre seg bedre kontroll over faktiske og planlagte personalkostnader.
Ofte stilte spørsmål om timelister
Timelister på papir kan være uheldig og dyrt både for den ansatte og bedriften: Hva hvis timelisten blir druknet i kaffe, kastet ved en feil, eller rotet bort? Plutselig aner ikke verken den ansatte eller selskapet hvor mange timer som er jobbet, om det er jobbet for mye eller for lite, eller om arbeidsmiljøloven er fulgt. Med et digitalt timeregistreringssystem, slik som en av Vismas ressursstyringsløsninger, unngår man slike problemer.
Arbeidstidsbestemmelsene i Arbeidsmiljøloven er kompliserte, men vi har forsøkt å forklare dem på enklest mulig måte i artikkelen "Overtid eller mertid? Dette skal du vite om arbeidsmiljøloven og overtidsbruk".
I teorien kan et regneark fungere greit som timelister i små virksomheter, men jo større virksomheten blir, og jo mer kompliserte timelister, turnusplaner eller skiftplaner er, jo vanskeligere blir det å benytte regneark til dette. Les mer om temaet i artikkelen "Med Excel blir fleksitiden alt annen enn fleksibel".
Mange arbeidstakere vil av ulike årsaker opparbeide seg mange timer i avspaseringstimer gjennom året. Ofte får de ikke tatt det ut i avspasering eller som lønn på grunn av andre, presserende oppgaver. Det er da problemene oppstår. I større virksomheter kan det samlede antallet i timebanken til alle ansatte utgjøre store beløp som man risikerer å måtte betale ut ved oppsigelser. Les mer om temaet i artikkelen "Det koster å ikke ha kontroll på ansattes fleksitid".
Kontakt oss
Har du spørsmål om våre løsninger? Vår salgsavdeling hjelper deg gjerne.
Gjelder din henvendelse support eller innlogging i en av våre løsninger, ta kontakt med din arbeidsgiver for hjelp til dette.